תוצאות, דרכי פעולה ומה שבניהם –
משרד פרסום למגזר החרדי בשנת 2019

2019: התוכן הוא המלך, השאלה מי המלכה?
העולם עובר תהפוכות רבות ומהירות בכל תחומי החיים: התעצמותה של המעצמה הסינית, תנועת ME TOO, פרצות האבטחה של פייסבוק, צניחה ברייטינג, הברקזיט באנגליה, קריסתם של הקניונים והופעתם של 'מובילי דעת קהל' ברשתות החברתיות. שינויים אלו ועוד רבים משליכים באופן ישיר ועקיף על הדרך בה מותגים בימינו נבנים, מתנהלים, חושבים, משתנים ומתאקלמים לסביבה.

גם במגזר החרדי, למרות שהוא חי בתוך קהילה שונה עם ערכים מבודלים, השינויים המואצים בעולם משפיעים ומשנים עולמות.שנת 2019 והבלתי צפוי הפך להיות דבר שבשגרה, מפרסמים מבינים שכדי לזכות באימון ובאהבת הקהל הם צריכים להחליט מי הם, למצוא את מקומם במרחב ולשמור על אמירה ייחודית בין אם זה אומר ליישר קו עם הנעשה בעולם ובין אם מחליטים להיות הראשונים שנוקטים בקו אמיץ ובדלני להוביל מגמות ושינויים.

מה צופן העתיד? מה יהיו הטרנדים המובילים בשיווק ופרסום למגזר החרדי? מהם התובנות החדשות על קהלי היעד? מה הם התופעות החברתיות – גלובליות שישלטו ברמת המאקרו או ברמת המיקרו המקומית? אלו כלים יכנסו לשימוש? ואם התוכן הוא המלך בשנת 2019 ומי היא המלכה?

מאמר זה מתמקד בתובנות פרסומיות של משרד פרסום למגזר החרדי

פיתוח המוצר ותובנה שיווקית

מאז ומתמיד תפקידו של משרד פרסום למגזר החרדי היה ויהיה להיות נוכח בכל נקודות המפגש של המותג עם הצרכן, להבין את התמונה השלמה ולהסיק בהתאם, תובנות מאקרו צרכניות המשרתות את האסטרטגיה העסקית-שיווקית, פיצוח קריאייטיב וניהול קמפיין פרסומי שיחבר בין המוצר ללקוח.

אסטרטגיה טובה מתחילה בגיבוש המוצר – יותר ויותר לקוחות מבינים שהשילוב של משרד הפרסום למגזר החרדי כבר בשלב פיתוח המוצר עובד טוב יותר וחכם יותר באתגר האולטימטיבי של התהליך השיווקי: product market fit.

מבחינה שיווקית, הלקוח אינו קונה מוצר הוא קונה פתרון לבעיה, היכולת של מחלקת אסטרטגיה טובה לאפיין מראש את המפגש בין המוצר לבין השוק עוזרת למקד את התהליך כולו ומובילה לתוצאות אפקטיביות יותר תוך הגדלה משמעותית את סיכויי ההצלחה. (הדוגמא הטובה ביותר לכך היא עולם השיווק של סטרט-אפים שרובם כבר הבינו שהטכנולוגיה והמוצר חשובים מאד אך אין בהם תועלת בלי מחשבה מראש על השוק ועל המשתמשים עצמם).

יש שהספידו את הפרסום המסורתי. הקריאייטיב באמת מת?

עולם הפרסום השתנה מאד ב- 2 העשורים האחרונים. בעשור הקודם הפרסום התרחב מפלטפורמות הoffline לפלטפורמות דיגיטליות. קריאייטיב טוב מותאם במיוחד לדיגיטל והוצג בבאנרים, מעברונים, פופ אפים תוך יצירת אימפקט משולב עם התקשורת השיווקית במדיות המקבילות (טלוויזיה, עיתונות, שילוט חוצות, רדיו…).

בעשור האחרון ובהווה – זה לא מספיק, חלק משמעותי מהקהל חוסם היום את הפרסומות, חלק אחר מתעלם או פשוט לא מאמין.

האתגר של משרד פרסום למגזר החרדי, הוא לפצל את התקציב בין כל הזירות, לבנות קמפיין 360 (אמיתי!) המשלב בין פרסום קריאטיב מסורתי ליצירת מותגים לקהלים רחבים ובין מהלכי תוכן קריאייטיבים לפרסום מוטה קהלים, פרוגרמטי ובין הדבר החשוב מכל  יצירת נכסים דיגיטליים בבעלות (owned media).

לסיכום,
למשרד פרסום למגזר החרדי יש צורך להתקדם ולהתמקצע כל הזמן, לשכלל את הכישורים כמתרגמים של תובנות אנושיות ותרבויות למסרים שיווקיים, לפתוח את הראש למגמות גלובליות, להכיר את הטכנולוגיות החדשות, להתמקצע בכלי המדיה החדשים ולמצוא דרכים חדשות ומעניינות להשתמש בהם, להיות הכי חכמים ומבריקים בחדר ולנתח נתונים בפרספקטיבה מעניינת.

בשנת 2019 המבחן יהיה הערך בו משרד פרסום למגזר החרדי מייצר לסביבה, ללקוחות ולמשרד ולהגשים את הפוטנציאל העסקי שיווקי של המותג אותו הוא מלווה ולא פחות מזה, להוכיח את זה בכל יום מחדש .

זיקוק תובנות דרך הזירה הדיגיטלית

המציאות המורכבת של המותגים בשיאו של העידן הדיגיטלי יצרה כמות אדירה של נקודות מגע עם הצרכן, מציאות המצריכה התמצאות מוחלטת בזירה הדיגיטלית עם יכולת להוציא תובנות מבוססות דאטה, לצד הבנה שיווקית-תקשורתית קלאסית. התשובה של משרדי הפרסום למגזר החרדי הייתה להעצים את ארסנל הכלים הדיגיטליים בכדי לחזק את מחלקות הדיגיטל ובתוכם לחזק ולהרחיב את תחום האחריות של המדיה פלנר – דמות השולטת בזירה הדיגיטלית ביד רמה ומסוגלת לייצר תובנות מבוססות דאטה.

ויראליות, החלום ושברו:

בדיוק כשחשבנו שלמדנו את החוקים של העולם החדש, אנחנו כותבים פוסט בפייסבוק, זועמים על המצב הפוליטי – ומחכים,  לייק אחד, אולי שלושה וכשמגיע החמישי – כבר עוברת כמעט יממה, עד שאנחנו מבינים ששוב העולם השתנה..

מתי תוכן נחשב ויראלי?

הוויראליות מתרחשת כשהמידע מתפשט מאדם לאדם מהר מאוד למעגלים נוספים מעבר לרשתות שאתה חלק מהן. לוויראליות יש תהליך מאוד ברור – יש שיא מאוד מהיר ואז דעיכה, אך המידע הויראלי בדרך-כלל לא ׳מת׳. התוכן יכול שוב להפוך לויראלי כי קל למצוא אותו, המטא דאטה שלו איכותית יותר, ותקשורת מסורתית סיקרה אותו.

המחאות העולמיות בתחילת העשור התחילו בפייסבוק ומאז (בעיקר לאחר הבחירות בארה”ב) פייסבוק למדה את הלקח ומעדיפה שהמרחב שלה יהיה רגוע.

הרשתות עדיין יוצרות מציאות.

ברשתות החברתיות צמחו מובילי דעה שונים שפוסט אחד שלהם מגיע לחשיפה רחבה עשרת מונית מחשיפה של כל עיתון חדשות או מגזין ממוצע, סוכנויות יח”צ ומשרדי פרסום גם במגזר החרדי, מטפחים תקשורת ישירה עם מגוון רחב של בילברים/ות מתחומים שונים לקידום וחיזוק מוצרים בעזרת הרשתות החברתיות.

ככל שיעשה קשה יותר לקבל לייקים ושיתופים אורגניים בדף העסקי, אנחנו נראה יותר ויותר שיתופי פעולה עם אושיות אינסטגרם ופייסבוק שיעזרו לנו לקדם את המוצר בקרב קהל נאמן ואיכותי.

משרד פרסום למגזר החרדי, יודע לנצל את הרשתות החברתיות ומובילי הדעה למינוף המוצר שלך. כך הפך הסטטוס בווצאפ לעוד פלטפורמה פרסומית חזקה כתוצאה מהחיפוש אחר מדיה פופולארית המשלבת בין המלצה אישית לסחף חברתי, במגזר בו השימוש באינסטגרם עדיין בחיתוליו.  (מעניין כי בזכות הפופלאריות ההולכת וגדלה של הצפיות בסטטוס, משתמשים רבים משתפים מהוואי יומם גם בסטטוס וגם בסטורי..)

תוכן רב ערוצי, ברוכים הבאים לג'ונגל =)

בכל דקה ביום:

25000000
פיסות של תוכן משותפות
300000
ציוצים
2000000000
הודעות ביום נשלחות
220000
תמונות מתפרסמות
72 ש'
תוכן וידאו מועלה

גם במגזר החרדי נהנים משיטפון מידע משמעותי באתרים ייעודיים, עמודי ודפי פייסבוק למיניהם, בלוגים מקצועיים ועוד .

לא קל לבלוט בין כמויות התוכן שרצות באינטרנט ולמותג מסחרי זה כמובן עוד יותר קשה. אם פעם דיברו על כתבות בעיתון ואמרו שמחר יעטפו איתם דגים, היום תאריך התפוגה של התוכן עלול להיות קצר עוד יותר (80% מהצרכנים פתחו עיוורון באנרים, וכבר 200 מיליון משתמשים התקינו חוסם פרסומות בדפדפן והיד עוד נטויה)

היום חשוב יותר מתמיד להיות מסוגל לספר את הסיפור של המותג בחלקים קטנים בערוצים שונים וזה אומר תוכן שמתאים למדיום ולפלטפורמה: נייד, נייח, אתר, רשת חברתית (כל רשת לגופה), מסך קטן, מסך גדול…

מה זה תוכן רב ערוצי?
סיפור אחד גדול עם הרבה פרקים וחלקים במגוון ערוצים

ניהול תוכן מותגי רב-ערוצי מאפשר לנו:

  •  לספק ערך ללקוח
  • להפיק יותר מתקציב השיווק
  • להעלות את האפקטיביות של קמפיין האוף-ליין והאון-ליין כאחד

מה זה תוכן רב ערוצי?
סיפור אחד גדול עם הרבה פרקים וחלקים במגוון ערוצים

גוגל חי, קיים ובועט וכולנו משתמשים בו כל הזמן כאילו הוא חלק מהגוף שלנו ולא נראה שאנחנו הולכים לכרות את האיבר הזה בקרוב..

גוגל היא זו שהטמיעה את המושג “חווית משתמש” והיא כל הזמן משפרת את הכלים שלה שיעניקו חווית משתמש גדולה יותר לגולש. בשנת 2019, אנחנו כבר רואים בפועל איך גוגל מתעדפת אתרים שבנויים נכון, קלים לגלישה, מכילים תוכן איכותי ובעל ערך, מהירים וכמובן מתאימים למובייל.

משרד פרסום מוביל למגזר החרדי נותן ללקוחותיו שירות מקיף OSS הכולל בניית אתרים מקודמים ומעודכנים וקידום SEO מקצועי שיעזור לאתר להיות מדורג במקומות הטובים ביותר בהתאם למילות החיפוש הרלוונטיות.

גוגל הטמיעה את חווית המשתמש ע”י אפליקציות שונות ושדרוגים למגוון השירותים של גוגל, ב2019 ניתן לראות את הגולש משתמש בפיצ’רים החדשים של גוגל: חיפוש קולי, חיפוש, זיהוי ותרגום בצילום ועוד. אלו הם המקומות שאנחנו מובילים מותגים לחקור ולהתנסות, אין ספק ששם העתיד.

המלכה? הלקוח!

השנים הקרובות הולכות להיות מאתגרות ביותר למותגים. זו תהיה תקופה שבה לא מעט מותגים ותיקים יהיו חייבים לברר מחדש מה הופך אותם לרלוונטיים לצרכן. עומס המידע, ההיצע הרחב, כניסתם של מעצמות שיווקיות לישראל והיכולת של בני נוער לסחוף אחריהם המונים, הפכו את הצרכן מלקוח ממושמע שקונה מה שמכתיבים לו – ללקוח חכם שיודע מה הוא רוצה ומצפה לקבל את התמורה המקסימלית בכל רכישה.

משרד פרסום למגזר החרדי יסייע לכם להכיר מקרוב את התרבות של האנשים שאנו רוצים להיות רלוונטיים עבורם: היכן הם מבלים? איזה תוכן הם צורכים, כיצד ומתי? את מי הם מעריצים או שונאים? מה הם אוכלים, איך הם מתלבשים וכו’. התובנות שישרתו את הקמפיין או המוצר הבא שלכם נמצאות שם בחוץ ולא בדאטה או באינטרנט.

לנו, ב’מילר פוינט’ יש היכרות עמוקה, כלים ויכולות מוכחות לנטר את התרבות העכשווית של הקהלים והמותגים שלנו, להכיר אותם, לפגוש אותם ולהיות הכי מחוברים אליהם שאפשר.

חשוב לזכור כי העולם השיווקי משנה את פניו ואומץ היא התכונה שהכי נחוצה בשיווק בימים אלו.

כדי להצליח, משרד פרסום למגזר החרדי צריך להוביל מהלכים גדולים ומנהלי שיווק נזקקים לשותפים נכונים שיודעים לקחת סיכונים, להניע ולאתגר זה את זה.

element-_-05-
משרד דיגטל שמקפיץ את העסק שלך
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן