שיווק למגזר החרדי: כך תנצלו את הקיץ לשיווק מוצלח במגזר החרדי

חשבתם פעם עד כמה אנחנו מושפעים מעונות השנה? מן הסתם, אם אינכם משווקים קרם שיזוף או חופשות סקי לא חשבתם על כך. אבל גם בשיווק למגזר החרדי, לעונות השנה יש משמעות מהותית בהרגלי הצריכה (כן, כן, מלבד שבתות וחגים). אם נסתכל מה קורה סביבנו התשובה תהיה חד משמעתית – כן, אורח החיים של הלקוחות שלכם שונה בתכלית בין עונת הקיץ לחורף ולאביב ולכן יהיה טוב אם נזכור את זה וננצל את השינויים הללו לשיווק נכון וממוקד יותר.

שיווק למגזר החרדי בקיץ

אז לכבוד קיץ 2019, הכנו לכם כמה רעיונות מענינים שיעזרו לכם לבדל את העסק/המוצר שאתם משווקים משאר העסקים שמתחרים מולו.

אבל רגע לפני שעוברים לרעיונות השיווקיים בואו ניישר קו על מה כל כך שונה בקיץ משאר העונות ולמה לרב מנהלי השיווק שווה להמשיך לקרוא…

יש יותר שעות ביום

טכנית, זה לא באמת נכון, בכל עונות השנה יש 24 שעות ביממה, אבל תכל’ס – בקיץ אנחנו מרגישים שהיום ארוך משמעותית בזכות שעון קיץ והשמש שמאירה לנו, בשיא הקיץ שעות האור נמשכות גם אחרי 20:00 לעומת שיא החורף שבו השמש שוקעת כבר באזור 17:00 שזה בעצם אמצע היום ואפילו השעה בה מסיימים את יום העבודה / הלימודים, והתחושה היא שלא נשאר הרבה זמן לצאת ולבלות…

וזה בעצם אומר, שיש עוד 3-4 שעות שבהן הלקוחות שלכם פנויים לצאת לבלות, לרכוש, ליהנות ולטייל. בשעות האלו, שהלקוח לא יושב מול מחשב או עיתון (מתחת לפוך) אפשר להגיע אליו באינספור צורות, ליצור אתו קשר ישיר ולהפוך אותו ללקוח נאמן.

בין הזמנים

במגזר החרדי, למעלה מחצי מיליון ילדים יוצאים לחופש ועוד עשרות אלפי בחורים ואברכים, כולם יוצאים לשלושה שבועות לפחות (הבנות לחודשיים) של פסק זמן. והמשמעות של זה? אוכלוסייה ענקית עם זמן פנוי שמחפשת תעסוקה בכל מקום מימות החופשה.

ומצב הרוח? למרות הזמן העודף, החום והזיעה 🙂 מצב הרוח שלנו משתפר פלאים ולפי כל המחקרים, אנחנו רואים עקביות ברורה בין ביצועי המכירות (בעיקר באינטרנט) לטמפרטורה – ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר (עד גבול מסוים) – כך היקפי המכירות אונליין נפגעים משום שאנשים נוטים להסתובב בחוץ יותר ולקנות יותר בחנויות פיזיות מאשר אונליין.

מנהלי שיווק הפונים למגזר החרדי ומשכילים לנצל את המאפיינים הייחודיים לקיץ וישלבו בין קידום נכון ושיווק באינטרנט ובאופליין, ירוויחו הרבה יותר כסף מעסקים מנומנמים שממשיכים להתנהל לפי תכנית של שגרה ללא התאמה לטיימינג.

—-

אז עכשיו כשהבנו שיש כמה הבדלים “קטנים” בין החורף לקיץ הישראלי, נשאלת השאלה – מה ניתן לעשות אחרת מבחינת השיווק למגזר החרדי בקיץ?

הנה כמה רעיונות לשיווק אינטרנטי בקיץ:

‘אצא לי השוקה’

צאו מאזורי הנוחות שלכם, חפשו איך להפתיע ולרענן את המותג לקראת הקיץ.

מותגים שהשכילו לנצל את היום הארוך והפנאי של הלקוחות שלהם ונתנו ערך מוסף למותג או מוצר ייחודי לעונה, הרוויחו עוד קהל נאמן.

רוצים דוגמאות? לא חסר!

בתי ספר לאיפור/מחול/צילום וכדו’ יכולים לערוך סדנאות קיץ או מרתון צילומים באזור מסויים, מותגי מזון יכולים להציב דוכנים / שמשיות בחופי הים, וחנויות צעצועים יכולים לעשות יריד מכירות או פופאפים באזורים ארטקטיביים, ועוד. לא חסר רעיונות נכונים שייקחו את המוצר שלכם קדימה, פשוט השאירו פרטים ונשב לפגישה קצרה בה תקבלו כלים ורעיונות למהלכי פרסום נכונים וממוקדים לשיווק נכון וקולע למגזר החרדי בקיץ 

נגישות זה שם המשחק

מהרגע שנכנס חוק הנגישות לתוקף, נגישות הפכה למושג נגיש ולא, לא רק לנכים.. המוצר שלכם צריך להיות נגיש ללקוחות שלכם בכל מקום, מכל מקום, ועם הטכנולוגיה של היום, זה כל כך פשוט (וגם לא צריך להיות מידי טכנולוגיים..)

כמה טיפים חשובים בנגישות באתר:

  1. ודאו שאתר האינטרנט שלכם ידידותי (רספונסיבי) ומותאם למכשירים ניידים. כיום חלק ניכר מהפלטפורמות לבניית אתרים כבר עושות לנו חלק גדול מהעבודה. אבל גם בוורדפרס, הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרים, עדיין העסק לא תמיד עובד בצורה מושלמת ותמיד יש לוודא במאה אחוז שהשינויים שעשיתם באתר מתאימים גם לגלישה ממכשירים ניידים (אל תשכחו שבקיץ חלק גדול מהלקוחות שלכם מסתובבים בחוץ וגולשים רבות דרך הסמארטפון)
  2. שפרו את זמן טעינת האתר – נקודה זאת קריטית בגלישה מהמכשיר הנייד. בעוד שאנחנו נוטים להיות סלחניים בכל הנוגע לזמן הטעינה של אתרים שאנו גולשים בהם מהמחשבים הנייחים/ניידים שלנו, כשמדובר בגלישה מהסמארטפון אנחנו מאבדים סבלנות הרבה יותר מהר.

ג’ף בזוס, האיש שהדביק את כולנו בחווית הקניות ברשת בזכות ‘אמזון’ הצהיר בעבר כי מתוך פענוח הנתונים האנליטים – כל שניה נוספת שלוקח לאתר של ‘אמזון’ לעלות הם מאבדים 1% מההכנסות (אתם יודעים מה ההכנות של אמזון, נכון?)

וודאו שקל להגיע לאתר שלכם – כמו שתשלטו את החנות ותדאגו שהגישה אליה תהיה סימפטית ונעימה ואם אפשר אז שתהיה גם חניה.. אתר מקצועי חייב קידום SEO גם כדי שהגולשים שמחפשים אתכם יוכלו למצוא אתכם בקלות ובמהירות וגם, כי לא תמיד הגולש יודע מה הוא בדיוק מחפש או איך קוראים לכם וזו הדרך הקלה ביותר לזכות בעוד לקוח נאמן.

1. ודאו שאתר האינטרנט שלכם ידידותי (רספונסיבי) ומותאם למכשירים ניידים.

כיום חלק ניכר מהפלטפורמות לבניית אתרים כבר עושות לנו חלק גדול מהעבודה. אבל גם בוורדפרס, הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרים, עדיין העסק לא תמיד עובד בצורה מושלמת ותמיד יש לוודא במאה אחוז שהשינויים שעשיתם באתר מתאימים גם לגלישה ממכשירים ניידים (אל תשכחו שבקיץ חלק גדול מהלקוחות שלכם מסתובבים בחוץ וגולשים רבות דרך הסמארטפון

2. שפרו את זמן טעינת האתר

נקודה זאת קריטית בגלישה מהמכשיר הנייד. בעוד שאנחנו נוטים להיות סלחניים בכל הנוגע לזמן הטעינה של אתרים שאנו גולשים בהם מהמחשבים הנייחים/ניידים שלנו, כשמדובר בגלישה מהסמארטפון אנחנו מאבדים סבלנות הרבה יותר מהר.

ג’ף בזוס, האיש שהדביק את כולנו בחווית הקניות ברשת בזכות ‘אמזון’ הצהיר בעבר כי מתוך פענוח הנתונים האנליטים – כל שניה נוספת שלוקח לאתר של ‘אמזון’ לעלות הם מאבדים 1% מההכנסות (אתם יודעים מה ההכנות של אמזון, נכון?)

3. וודאו שקל להגיע לאתר שלכם

כמו שתשלטו את החנות ותדאגו שהגישה אליה תהיה סימפטית ונעימה ואם אפשר אז שתהיה גם חניה.. אתר מקצועי חייב קידום SEO גם כדי שהגולשים שמחפשים אתכם יוכלו למצוא אתכם בקלות ובמהירות וגם, כי לא תמיד הגולש יודע מה הוא בדיוק מחפש או איך קוראים לכם וזו הדרך הקלה ביותר לזכות בעוד לקוח נאמן.

לסיכום, בעונת הקיץ ובחופש הגדול הצרכן מחפש תעסוקה וחוויות. אם תשכילו לנצל את התקופה הזו וליצור חיבור עם הצרכן, תוכלו ליהנות מעוד קהל לקוחות גדול ואיכותי שפתוח ומצפה לפנייתכם.

כדי לעשות את זה נכון, היאזרו באנשי מקצוע שמגיעים מתוך המגזר ויכולים להביא אתכם הרחק.

אז בואו נשב לקפה (כשר)

element-_-05-
משרד דיגטל שמקפיץ את העסק שלך
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן