פרסום למגזר החרדי בשנת 2020

מיתוסים שגורמים לך להפסיד כסף
בשנים האחרונות מתגלה השוק החרדי כבעל כח קנייה רב הטומן בחובו הזדמנויות שיווקיות רבות. שווי השוק החרדי מוערך במיליארדי שקלים וחברות ומותגים רבים מסמנים את הקהל החרדי כחלק משמעותי מהצמיחה העסקית בישראל. כמנהלי שיווק או מותג, אתם בוודאי מכירים את המיתוסים שהתקבעו על המגזר החרדי ויוצרים חששות מסוג "איך ניתן לפנות אליהם, אולי בכלל הם יעשו עלי חרם צרכני, אז עדיף להתעלם? "
פרסום למגזר החרדי מילר פוינט

אז לפני שאתם מתחילים לפרסם במגזר החרדי, חשוב לשבור כמה מיתוסים :

המחיר לא קובע

החרדי הוא צרכן נבון המוכן להשקיע ממון כתנאי לתמורה נאותה.

הגבר לא קובע

האשה החרדית פעילה ושותפה להחלטות בכל תחומי החיים. מעבר לכך הנתונים בשנים האחרונות מצביעים על מגמה מתגברת של נשים דומיננטיות, קרייריסטיות המשלבות בהצלחה תפעול בית ברמה גבוהה, קריירה מוצלחת וגידול ילדים.

אופנה IN

נשים רוכשות מותגים עדכניים בדגמים שלא יביישו בתי אופנה יוקרתיים מחו”ל. אופנה היא כבר לא מילה גסה במגזר החרדי.

יודעי ספר

במגזר החרדי קיימת הערכה מאד גדולה למילה הכתובה, ותרבות הפנים המגזרית מעודדת קריאה, השכלה וידע במגוון תחומים.

הם לא אוכלי חינם

החרדים עובדים קשה מאד כדי להתנהל כלכלית בצורה נכונה ואפילו לחתן ילדים בכבוד.

פרסום למגזר החרדי בשנת 2020

אז מה כן שונה וחשוב שתדעו לפני שאתם יוצאים לפרסום במגזר החרדי?

לרוב המוחלט של הציבור החרדי אין טלוויזיה, (בסוד נגלה, שלחלק יש ‘נטפליקס’) חדשות הם צורכים מעיתונות יומית, שבועונים, מקומונים, פרסום חוצות ומעל ל50% מהמגזר גולש באינטרנט בתדירות זו או אחרת (נשמח לשבת על כוס קפה ולספר לכם על הכח של ‘הדיגיטל’ במגזר החרדי עפ”י סקר מקצועי שערכנו)
רוב הציבור החרדי הוא ציבור עם משפחות ברוכות ילדים, כך שכמות ההוצאות של משפחה חרדית גדולה לאין ערוך ממשפחה חילונית.
מטבע הדברים, ריבוי הילודה = ריבוי שמחות המאופיינות בהוצאות גדולות בכל התחומים.
המגזר החרדי מעדיף להתרכז בריכוזים ייעודיים, מה שמקל מאד על הפניה למגזר החרדי (פניה ממוקדת), הקהילות החרדיות נחלקות למספר זרמים ליטאים, חסידים וספרדים כשלכל אחד מהזרמים יש עיתונים ייחודיים ואופן פנייה שונה.
בשנים האחרונות יש גידול ניכר של חרדים הנחשפים להשכלה גבוהה יותר ולהכנסה גבוהה יותר ומכך הצריכה שלהם נהיית יותר בררנית ויקרה.

לסיכום, הפוטנציאל הטמון לתאגידים וחברות היוצאות בפרסום ממוקד למגזר החרדי גדול במיוחד, כדי להצליח ולמצות את הפוטנציאל, אתם זקוקים לאנשי מקצוע המנוסים בפרסום למגזר החרדי שילוו אתכם לאורך כל הדרך

מגמות שאתם מוכרחים להכיר

ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות משפיעה כמובן על עולם השיווק והפרסום גם במגזר החרדי. היכולת של מפרסמים להגיע לקהלים רלוונטיים רק הולכת ומשתפרת וכך גם היחס בין השקעה להחזר. בכדי להישאר רלוונטיים בשנת 2020 כדאי לנצל את הכלים שהשוק מציע כיום ובמקביל לנסות ולצפות לאיזה כיוונים מתפתח עולם השיווק ואילו חידושים כדאי לכם לאמץ.

פרסום למגזר החרדי

ספרנו עבורכם 3 מגמות שיווקיות שכדאי להכיר ב2020:

  1. אימייל מרקטינג ואוטומציות

במגזר החרדי, גם הקהילות השמורות יותר שאינן גולשות באינטרנט באופן שוטף, מחזיקות בדוא”ל לצרכים שונים (ישנן אפשרויות סינון של ‘מייל בלבד’ ללא אינטרנט כלל)

במגזר הכללי, הערכות הן שבדיקת דוא”ל היא הפעולה שאנשים מבצעים הכי הרבה כשהם באינטרנט, מה שהופך אימייל מרקטינג לכלי הכרחי עבור כל מותג (ואדרבה במגזר החרדי)

האתגר המשמעותי ב2020 הוא לשמור על אינטראקציה גם במייל מבלי להפוך ל’ספאם’ ע”י יצירת אינטראקטיביות, הנעה לפעולה, הטבות למנויים לדוא”ל ואוטומציה. חברות ממשיכות לצבור יותר ויותר מידע רלוונטי על משתמשים ופילוח אוטומטי חכם יותר יביא לעלייה בביצועים והתאמה אישית של תכנים.

  1. מגמות במדיה החברתית

גם במגזר החרדי, כבר אי אפשר להפריד בין שיווק בדיגיטל לשיווק במדיה החברתית. עם זאת, המצב במדיה החברתית רחוק מלהיות סטטי. הפלטפורמות משתנות ללא הרף כדי לייצר חווית משתמש גדולה ואינטנסיבית יותר. לדוגמא, במאי האחרון הכריז מארק צוקרברג על ‘סוף עידן הלייקים’ כדי לעודד את המשתמשים לייצר תוכן בעל ערך מוסף ולא רק לרדוף אחר תהילת העוקבים.

כל השינויים משפיעים על האופן שבו משתמשים מגיבים לשיווק במדיה החברתית. האתגר העיקרי שעומד בפנינו הוא לחושב מעבר ללייק או לשיתוף ולבנות קהילות, מגמה שתצבור תאוצה בשנה הקרובה. (יש הרבה מותגים שיש להם קהל עוקבים גדול, אבל כשבוחנים את רמת האינגייג’מנט [מעורבות] בפוסטים עצמם מגלים תוצאות מאכזבות)

אתם בוודאי שואלים, איך זוכרים לרמת מעורבות גבוהה?

המטרה היא ליצור תוכן שמעודד את הקהל שלכם לדבר עליו אתכם ואולי חשוב יותר, עם משתמשים נוספים (כך בעצם בונים קהילה סביב המותג). תוכן מסוג כזה לא רק מחבר אנשים למותג שלכם, אלא מביא עוד לקוחות ומוסיף אלמנט אישי ואנושי לתהליך המיתוג. יתרון נוסף לקהילות במדיה החברתית הוא שהן עוזרות לשיווק “אאא” (אישה אחת אמרה = הפלטפורמה השיווקית החזקה ביותר במגזר החרדי – המלצות מחברים..)

  1. גוגל ו-SEO

השינוי המשמעותי והחשוב ביותר הוא המעבר לחיפושים קוליים. הנתונים מצביעים על כך ש 50% מכלל החיפושים בשנת 2020 יהיו חיפושים קוליים. המשמעות: להופיע בעמוד הראשון של גוגל זה לא תמיד מספיק, כי הגולש מקבל תוצאה אחת בלבד שלרוב מופיעה באחת משלוש התוצאות הראשונות שגוגל מוצא.

SEO, תמיד היה כלי משמעותי בפרסום באינטרנט, עם השינוי המשמעותי בהרגלי הגלישה הוא הופך להיות דומיננטי ומאתגר יותר ויותר, אז איך תגדילו את הסיכויים להיות התשובה שהלקוח שלכם מקבל? לפני הכל, נסו לחשוב איזה שאלות הוא עשוי לשאול ואיך הן מנוסחות. ענו על השאלה בתמציתיות. אורך הפסקה הממוצע בקטע מובלט הוא 40-60 מילים. הקפידו לכלול את מילות המפתח ותדייקו אותן.
דרך טובה לשדרג את המיקום שלכם בגוגל הוא השקעה נכונה במיתוג. מותג טוב הוא כזה שמופיע בכמה שיותר פלטפורמות: בלוג, פודקאסט, רשתות חברתיות, עם עדיפות לכמה שיותר לינקים פנימיים למותג עצמו והכי חשוב: הימנעות מביקורות שליליות.

לסיכום

 2020 בפתח, והאתגרים השיווקיים נמצאים במלא עוזם, אחד הקהלים שיעזרו לכם להגיע ליעד ולהגדיל את המכירות והרווחיות בסוף שנה זו, נמצא ממש מעבר לפינה. פרסום נכון ומקצועי במשרד פרסום חרדי יעזור לכם לעשות זאת בהצלחה.

element-_-05-
משרד דיגטל שמקפיץ את העסק שלך
דילוג לתוכן