סטוריז, כאן ועכשיו

עכשיו זה רשמי; החזון של צוקרברג: תוכן מסרים מיידים, פרטיות ואבטחת מידע.   המספרים מוכיחים ש'הסטוריז' היא הפלטפורמה הצומחת ביותר השנה ופייסבוק מתכוננת להשקיע בה יותר. מחקר ענק של פייסבוק חושף מה אנשים רוצים לראות שם ועד כמה נוכחות נכונה של מותג בסטוריז, מובילה למכר.

בנוסף, מסרה פייסבוק כי אנשים מתרחקים משיתוף מידע בניוז פיז ועוברים לשימוש באפליקציות מסרים מיידים. "אנשים מרגישים יותר נוח כשהם יודעים שהתוכן ייחשף לקבוצה קטנה של אנשים, וכאשר הם יודעים שהוא יימחק אחרי זמן מסוים", אמר צוקרברג. "השיתוף הציבורי תמיד יהיה חשוב, אך אנשים רוצים יותר לשתף כשיש להם תחושה של פרטיות", אמר.

צוקרברג ציין כי אנשים משתפים יותר ב"סטוריז" של הרשת החברתית – שיתוף מסרים זמניים שנמחקים לאחר תקופה. סנאפצ'ט הפכה את הרעיון של מסרים זמניים לפופולרי ואינסטגרם ופייסבוק אימצו אותו בהמשך. לפי פייסבוק, כיום אנשים משתפים יותר ממיליארד "סטוריז" בכל יום.

אמנם, עדיין חלק גדול מהמגזר החרדי אינו משתמש פעיל באינסטגרם ובסטוריז, אך ניתן להעלות סטוריז בכל הרשתות החברתיות: אינסטגרם, פייסבוק ווטסאפ. במגזר החרדי ה'סטטוס' בווטסאפ הינו כלי פרסומי לכל דבר עם ויראליות חזקה במיוחד ומתפקד כסטוריז לכל דבר (תיוגים, שיתופים, פעילויות ועוד).

לסיכום, כבר היום הסטוריז כבש את העולם ולאט לאט פייסבוק הופכת את ווטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר לאפליקציה אחת של מסרים מיידים ומאובטחים, עולמות התוכן שאנחנו מכירים רק הולכים ומשתנים, ואתם חייבים להיות שם כל הזמן.

למה הסטוריז כל כך מצליח?

 

  • הסטורי הוא כלי חשוב נוסף המסייע ביצירת תוכן בעל ערך גבוה לעוקבים בחשבון. אם באינסטגרם עצמו להעלות יותר משתיים/שלוש תמונות ביום נחשב כצעד לא לעניין, שלא לומר ספאם – בסטוריז אין חוקים ונוכל להעלות תוכן ככל שרק נרצה.
  • הסטורי מאפשר לנו לפרסם הצצה קצת פחות מפולטרת אל מאחורי הקלעים של החשבון שלנו. בסטורי לא צריך להתאמץ מדי ולהשקיע בזוויות, תאורה וקומפוזיציות – מה שמאפשר לנו יצירת קשר ישיר ואותנטי יותר עם העוקבים.
  • הסטורי מעניק לנו מגוון כלים רחב, בכדי לבטא הלך רוח מסוים ומאפשר לנו להעביר את המסרים שלנו לעוקבים.
  • הסטורי יכול להניע לפעולה ואפילו לקנייה.
  • להבדיל מהאינסטגרם עצמו, שם ההתמדה היא קריטית, בסטורי – אם יצא שדילגנו על יום או אפילו יומיים, לא באמת קרה אסון. אך אם אנו רוצים לתחזק מוניטין של חשבון שכדאי לעקוב אחרי הסטורי שלו, בהחלט כדאי לתחזק אותו בקביעות ולהעלות תוכן לסטורי באופן שוטף.

מה מעניין אותך לראות בסטורי?

עבודת תוכן טובה נובעת מחיבור חזק לשטח ומהבנה של זרמי העומק בתחום הפעילות של הארגון. תוכן טוב נשען על מגמות וביקושים, מבין את הצורך של קהל היעד ונוגע בנקודות הכאב שלו, אבל תוכן מעולה עונה ללקוח על שאלות שטרם שאל, פותח נושאים שהצופה עדיין לא יודע שהוא רוצה להכיר.

יש אנשים שאומרים "תנו ללקוח את מה שהוא רוצה״, הסביר פעם סטיב ג׳ובס. ״אבל זו לא הגישה שלי. הנרי פורד (חלוץ תעשיית הרכב) אמר שאם היה שואל את הלקוחות שלו מה הם רוצים, הם היו עונים לו – סוס מהיר יותר. אנשים לא יודעים מה הם רוצים עד שאתה מראה להם את זה״, סיכם ג׳ובס.

אז איך עושים תוכן מצוין שנסמך על שאלות שהלקוח עוד לא שאל? איך מראים לו מה הוא רוצה לפני שהוא עצמו יודע? ע"י  תהליך מלמטה למעלה (bottom-up) הרי שהתהליך ההפוך פועל בשיטת top-down. זהו הזינוק היצירתי.

איך יוצרים תוכן יצירתי?

הגולשים רואים את הסטוריז כמקום שבו הם מתעדכנים מה החברים שלהם עושים עכשיו, תוכן טוב נכנס למקום הזה באופן אורגני וטבעי

  • סקרנות ותעוזה – לא לקחת שום דבר כמובן מאליו, לשאול שאלות רבות ככל האפשר על כל נושא ותרשו לעצמם ללכת על הבלתי צפוי
  • לא להתייאש – לנסות שוב ושוב, לחפש כל פעם זווית חדשה
  • להסתכל מלמעלה – לגבש תכנית מקיפה ולאמץ הסתכלות רחבה וכוללת יותר, שמתרחקת מהפרטים הקטנים ורואה את התמונה הגדולה
  • אלתורים – כשיש אסטרטגיה ועולים על דרך ברורה, זה הזמן לצאת מהקופסא
  • תוכן עם ערך – לא מספיק לקדם את המוצר או את השירותים, יש לשלב ערך אמיתי
  • 'צהוב' – מאחורי הקלעים, סיפורים של עובדים

תעשו את זה נכון.

וידאו: השימוש בווידאו עולה בקצב מדהים. הצפי הוא שעד 2021, 80% מכלל תעבורת הרשת תהיה בווידאו. ניתן להכין סרטונים מראש ולפרסמם בסטוריז וכן לעשות לייב וידיו (אינסטגרם אוהבת את הפורמט שידור חי ומקדמת אותו בהתנדבות..).

היילייטס: הסטוריז נמחקים אחרי 24 שעות, אך ניתן 'לשמר' אותם לפי קטגוריות. אם ההיילייטס מעניין ושמור תחת שם מושך, ניתן למשוך את הקהל לצלול שוב לסטורי.

אינטראקציה: בסטורי אפשר להעלות שאלות, סקרים וחידונים. זה תוכן כיפי ודרך מעולה לשמור על קשר עם הקהל, להכיר אותו יותר טוב, לגלות מה הוא אוהב ומה מעניין אותו. מעבר לכך, שהאינטראקציה יוצרת חיבור ומעורבות ברמה גבוהה יותר.

קידום: אינסטגרם מאפשרת להריץ מודעות שיופיעו בין סטוריז בזמן הגלישה. זו יכולה להיות תמונה או סרטון, באורך של עד 15 שניות. מודעה טובה יכולה ללכוד את תשומת הלב של הגולש לכמה שניות – וזה כל מה שצריך. בעזרת קידום הסטוריז תוכלו להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את המודעות למותג.

3 דברים ששווה לדעת על סטוריז מקודמים:

לא חייבים עמוד אינסטגרם כדי להעלות אותם! אפשר גם דרך מערכת הפרסום של פייסבוק

אפילו אם הסטורי מקודם, הוא ייעלם אחרי 24 שעות

העלות הממוצעת לקליק על המודעה היא 1-2 ₪, זה כמובן משתנה לפי טיב המודעה וכמות הקליקים.

לסיכום

שימוש בסטוריז הוא מצוין בכדי ליצור אינטראקציה ומעורבות עם קהל העוקבים, אך חשוב לעבוד מתוך מטרה מוגדרת ותוכנית פעולה מחושבת מראש ולהתאים את התוכן בצורה הכי מדויקת שתתאים ותעניין את קהל היעד.

element-_-05-
משרד דיגטל שמקפיץ את העסק שלך
דילוג לתוכן