עוד מיליון לקוחות?
נשמע טוב.. אמממה, משרדי הפרסום והחברות הגדולות עדיין מוצאות את עצמן מתמודדות עם חוסר בקיאות בכל הנוגע לדרך ולגישה הנכונים בפניה פרסומית למגזר החרדי, והדבר בא לידי ביטוי אף בנושא דוברות ממשלתית ואף בקרב החברות הגדולות במשק, שמהם מצופה להבין יותר את המגזר.
כבר לא מדובר בקהל יעד נישתי שניתן לפספס,
אלא בציבור שצומח ומהווה נתח שוק גדול שהחברות אינן יכולות להתעלם ממנו עוד
יחד עם הגידול המשמעותי במגזר החרדי, חלים שינויים חשובים במרקם הקהילתי הפנים מגזרי בתוך במגזר עצמו אשר החל להיות חשוף ומעודכן יותר, צורך אופנה, מותגים ושמות גדולים, אך שומר על הקודים הפנימיים והחברתיים וגבולות ההלכה ונושאים דתיים ללא פשרות.
לדוגמא, עולם הקולינריה והמזון התפתח מאד בשנים האחרונות, זוגות יוצאים מידי ערב לבילוי במסעדות ומשקיעים בחומרי גלם איכותיים ובמותגים, אך התנאי הבסיסי הוא רמת הכשרות. לפני שגבר או אישה רוכשים מוצר מזון הם בודקים את הכשרות שלו ורק במידה ורמת הכשרות מתאימה, מסתכלים על המוצר ואיכותו.
משרד הפרסום הפונה למגזר החרדי, מתמודד עם אתגרים שונים וצוות הקריאייטיב שלו משופשף ביותר עם מהלכי פרסום יצירתיים במיוחד העוקפים את המגבלות השונות ויצירת ערכים משותפים בין מותגים שונים לבין המגזר החרדי.
לסיכום, המגזר החרדי הוא העתיד השיווקי של כל המותגים בישראל, והוא כבר מבין את ערכו השיווקי ומצפה שידברו אליו בערכים שמדברים אליו ומזדהים איתו. זו הסיבה שמנהלי שיווק הרוצים להגדיל את היקף הצריכה של המותג/המוצר שלהם, זקוקים למשרד פרסום חרדי שימצא את החיבור הנכון והמדויק בין המותג למגזר.

עשרת הדברות של משרד פרסום חרדי
לא רק פרינט
אוהבים לומר שהפרינט במגזר החרדי עדיין חי, שבתי הדפוס בארץ חיים רק בזכות 120 עיתוני הפרינט שיש במגזר החרדי וזה נכון, הפרינט תמיד יהיה כאן כי בשבת ניתן לצרוך רק תוכן מודפס.
החרדי ב 2019, משתמש באופן קבוע באינטרנט וברשתות החברתיות, אם בעבר הייתה התנגדות לשימוש באינטרנט במגזר החרדי, כיום, מתמקדים בהבאת פתרונות סינון וחסימה לגלישה בטוחה ואחוזי החשיפה לאינטרנט בציבור החרדי – הולכים וגדלים משנה לשנה, קבוצות פייסבוק לנשים חרדיות מונות עשרות אלפי נשים כל אחת, קבוצות הווטסאפ גדלו והפכו למקור אידיאלי של חדשות, עדכונים, העברת רשמים, שיתוף מבצעים ופרסומות ואתרי החדשות החרדיים הגיעו לכ-2 מיליון יוניקים ביום בתקופת בחירות.
משרד פרסום חרדי מתקדם ומקצועי, נותן ללקוחותיו את מלא השירותים, כולל מחלקת דיגיטל מקצועית ומתקדמת עם אנשי מקצוע מתוך המגזר בעלי כישורים גבוהים והכשרה מקצועית אשר למדו את סודות המקצוע בקורסים המתקדמים ביותר של גוגל ופייסבוק.
פוטנציאל גידול משמעותי
"המגזר החרדי הינו עתודת הגידול לכל יצרן בישראל. מדובר במגזרים המהווים יחד אחוז גבוה מאוד מהצרכנים ועדיין הפוטנציאל שלהם רחוק מאוד ממימוש". כך אומר פרופ' אבי דגני, נשיא מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בעקבות סקר מקיף שערך.
על פי סקר שערך פרופ' אבי דגני, ההוצאה המשפחתית החודשית של חרדים על סל סופרמרקט היא 2,574 ₪ , ההוצאה החודשית של משפחה בשוק היהודי הכללי היא 2,288 ₪ ושל משפחה ערבית 2,125 ₪
הסקר בדק גם את הרגלי הקניות באינטרנט ומצא כי חרדים תופסים נתח מזערי בקניות מוצרי סופרמרקט און ליין. רק 5% מהחרדים ומהערבים קונים מוצרי מזון און ליין (בעיקר מאחר ובזמן הסקר לא היו אתרים של סופרמרקט מהדרין). לעומת זאת, קניית ביגוד ובעיקר בגדי ילדים ברשת הפכה לתופעה נפוצה במגזר החרדי.
בסקר נמצא כי 95% מהמגזר החרדי רוכשים את המותגים של החטיפים המלוחים והיקרים יותר: במבה, תפוצ'יפס, דוריטוס וביסלי, לעומת החטיפים הזולים יותר בקטגוריה – תן צ'אפ, באגסי, קראנצ'וס ששלטו עד לא מכבר.

50 גוונים של שחור
במקרים רבים ההסתכלות על החברה החרדית כולה, ועל כל פרט ופרט בה, היא חד־ממדית. הם נראים כגוש אחד: לובשי שחורים, עטויי זקן ופיאות; פרזיטים, משתמטים, המסתגרים מאחורי חומות גבוהות של אמונות קדומות ונוקשות ודבקים בקנאות במסורות שמתנגשות עם הקידמה של המילניום השלישי.
אבל התמונה הזאת מטעה ואין מדובר כאן במקשה אחת. החברה החרדית מורכבת מפלגים רבים ולכל אחד מהם יש מנהגים שונים והשקפות שונות שלכל אחד מהם קול ייחודי משלו, אין כזה דבר "חרדי רגיל" כמו שאין כזה דבר "חילוני רגיל"
החרדיות איננה רק שם כולל להקפדה אדוקה על מצוות התורה, אלא גם מסגרת כללית של קודים חברתיים שנועדו לסייע לפרט ולכלל לשמור את אותן מצוות כך שלכל קהילה יש את הרבנים, הכללים והערכים שלה.
משרד פרסום חרדי מכיר את הניואנסים והדקויות מבפנים של מכלול הקהילות במגזר החרדי, ולפי זה נבנית אסטרטגיית פעולה בהתאמה לכל קהילה. משרד פרסום חרדי לוקח בחשבון שידרשו התאמות תוכן ואפילו שינויים ויזואליים בפרסום בין קהילה לקהילה ומתנהלים בהתאם לכך.
אם אתם לא באים מבפנים ואינכם מבדילים בין הגוונים ותתי הגוונים המרכיבים את השחור החרדי, אתם זקוקים לכלים ולאנשים הנכונים שייצרו עבורכם אסטרטגיה שיווקית מנצחת, אתם זקוקים למשרד פרסום חרדי.
א א א (אישה אחת אמרה)
המגזר החרדי בנוי מקהילות וחברי הקהילה נפגשים לעיתים קרובות זה עם זה (גבר חרדי הולך לבית הכנסת 3 פעמים ביום שם הוא פוגש מכרים קבועים ונוצר שיח, אישה חרדית יורדת לגינה ועוד…), מותג שנהנה משביעות רצון אצל לקוחות מהמגזר החרדי מקבל 'מתנת חינם' באמצעות סיקור אוהד בין חברי הקהילה והשכנים..
בסקר שנערך דורג כלי השיווק השני בהשפעתו במגזר – המלצות מפה לפה לאוזן: 46% ממשיבי הסקר ציינו כי הם נעזרים בשכנים ובחברים כדי לקבל מידע על מוצרים חדשים.
הכח הגדול של השיח הקהילתי, עלול לשמש לרעת המותג במידה וקיימת תחושת אי שביעות רצון כלפי המוצר והוא עלול להגיע לכדי שוקת שבורה במהירות. משרד פרסום חרדי יוצר מהלכים שונים בכדי לנהל את השיח ולדאוג שיהיה סיקור חיובי כלפי המותג/המוצר ומערכת יחסית בריאה ומועילה לשני הצדדים.
לעומת זאת, קניית ביגוד ובעיקר בגדי ילדים ברשת הפכה לתופעה נפוצה במגזר החרדי.
בסקר נמצא כי 95% מהמגזר החרדי רוכשים את המותגים של החטיפים המלוחים והיקרים יותר: במבה, תפוצ'יפס, דוריטוס וביסלי, לעומת החטיפים הזולים יותר בקטגוריה – תן צ'אפ, באגסי, קראנצ'וס ששלטו עד לא מכבר.
ניהול משק בית בגיל צעיר
השפעה משמעותית נוספת לשינויים שחלו בהרגלי הצריכה של האוכלוסייה החרדית, הוא גיל הנישואים:
82% מהציבור במגזר החרדי מתחתנים עד 22.
"כשמקימים משק בית בגיל צעיר יותר, תרבות הקנייה מושפעת ישירות. ברגע אחד יש צורך בקניות מזון קבועות וסביב שלל האירועים שמתקיימים לאורך כל ימות השנה: שבתות וחגים, חתונות ובריתות. כל אחד מהאירועים האלה הוא אירוע של רכישת מזון וגם של ביגוד.
קודים חברתיים
למרות הפתיחות היחסית המאפיינת את הצרכנות החרדית בשנים האחרונות, עדיין קיימים גבולות ברורים וקווים מנחים הנוגעים לתחום הצרכנות.
שיווק למגזר החרדי הוא כזה המושתת על הקודים הצרכניים הפנימיים של המגזר, בפניה לצרכן החרדי בשפתו, המנעות מנגיעה בנקודות רגישות ובלתי רצויות ובעיקר – לגעת בנקודות התורפה היותר משמעותיות בצרכנות החרדית אשר יגרמו לפרסום לרוץ קדימה ולסחוף בעקבותיו לקוחות מרוצים ונאמנים רבים.
משרד פרסום חרדי ידבר בקודים הנכונים, יגשר בין האינטרס השיווקי שלכם לצורך של הצרכנות החרדית, ינצל את חכמת ההמונים החרדית ויצור באזז שישפיע על היקף המכירות שלכם.
משרד פרסום חרדי יעצב עבורכם את האסטרטגיה הנכונה, ייצור עבורכם את שיתופי הפעולה המניבים ביותר עם דמויות מפתח צרכניות בחברה החרדית, יחבר אתכם לקודים המשמעותיים ביותר, ימקסם את הפוטנציאל הגלום בתקציב הפרסום שלכם ויאפשר למוצר שלכם להיטמע עמוק בפנים כחרדי מבטן ומלידה.
מובילי דעה (לא בדיוק מה שחשבתם….)
חברת REEBOK העולמית הפכה הפסדים כספיים כבדים לשלוש וחצי שנים של צמיחה רציפה בהכנסות. ASOS הקימה חשבונות אינסטגרם עבור מובילי הדעה שלה. REVOLVE החליפה את הדוגמנים המסורתיים במשפיענים ו- New Look האירופית מנהלת קהילת משפיענים שנתית.
גם במגזר החרדים קיימים מובילי דעה והם חזקים ומשפיעים יותר מכל דמות אחרת, בלי מיליארד עוקבים באינסטגרם ובלי ערוץ יוטיוב מושך; הרבנים! לגדולי הדור החרדים ולהוראות דעת התורה, יש את כח ההשפעה הגדול ביותר במגזר.
משרד פרסום חרדי, מחבר את המותג לערכים החשובים למגזר החרדי ולדמויות המפתח (קבלת ברכה מרב, סיוע למוסדות מוכרים, כשרות מקובלת ועוד)
עם הספר
עוד לפני שבייל גייטס קבע כי "התוכן הוא המלך" המגזר החרדי, כעם הספר, נכבש בקסמו של התוכן ואפילו המגזינים של עיתוני סוף שבוע עוברים במגזר ליד שנייה, שלישית ועוד וממשיכים להיקרא זמן רב אחרי. זו מציאות רגילה ומוכרת בציבור החרדי.
במשרד פרסום חרדי, האסטרטגיה שעומדת מאחורי שיווק באמצעות תוכן היא נתינת ערך אמיתי ללקוח. כמגזר שמעריך ומוקיר אנשי מעלה, חיבור ארוך טווח של המותג/המוצר לערכים החשובים למגזר החרדי לצד הענקת ערך מוסף ללקוח.
אתם שואלים מה יצא לי מזה?
העיקרון מאחורי התוכן הוא פשוט. לקוח שמקבל ערך על בסיס קבוע, יתחבר למותג, יחשיב את החברה כאושיה בתחום שלה ויעדיף אותה על פני המתחרים כשיצטרך אותה או ימליץ לחברים.
במשרד פרסום חרדי עובדים בכל זירות התוכן הרלוונטיות: בלוגים, מאמרים, ניוזלטר, וידיאו, פודקאסט (להיט במגזר החרדי), כתבות תוכן במגזינים, פעילויות תוכן בקבוצות פייסבוק / ווטסאפ, ראיונות ברדיו ועוד.
איך אומרים פרסום בחרדית? שפה אחרת עם סלנגים משלה
לעולם החרדי שפה משלו המתנהלת כך מזה עידנים. זה לא אומר שהוא נשאר מאחורי זה החילוני – ההיפך, רק שהוא מתנהג אחרת עם חוקים ונורמות משלו. מנהלי השיווק שרוצים להרחיב את קהל לקוחותיהם ולשלבם במגזר, חייבים להתאים את עצמם. אחרת, לא יהיה חיבור.
המגזר גדל ואף מהווה נתח שוק גדול שקונה ורוכש גם בקניונים. רשתות שהחלו לפרסם דרך משרד פרסום חרדי הופתעו לגלות שיש קהל צרכני שהיה שקוף מבחינתם. מאד חשוב לדעת את השפה שלו ולהבין שאי אפשר לפרסם תמונות נשים ונערות. אבל במקביל, יש דרכים רבות להעביר מסרים בצורה מעניינת, טרנדית ויצירתית. זה קהל שמכבד שפונים אליו בכבוד ומדברים אתו בגובה העיניים.
קיימת פתיחות במגזר, אבל בנושאים ההלכתיים היהודיים קיימים קווים אדומים ברורים ומובהקים שלעולם לא ישתנו. לא יתחילו להתיר פרסום תמונות של בנות או שימוש במונחים בקונוטציה שאינה נתפסת כצנועה.
כח נשי
מעניין, שדווקא במגזר החרדי לאישה יש כח משמעותי, היא קרייריסטית ומנהלת משק בית במקביל. האישה החרדית חכמה, מעודכנת ומצליחה, ומותגים שהשכילו לחדור אל ליבה,
ניתן למצוא ברשתות החברתיות קבוצות פייסבוק של נשים שרוצות להצליח בכל החזיתות, אושיות אינסטגרם ובלוגריות שמעדכנות מגמות אופנה וסטיילינג, נשים שמתנסות באפיה ובישול גורמה ומותגים שידעו לתת חסות ולנצל את הכח הזה להגדלת החברה.
לסיכום
חברות רבות עדין לא מבינות את הצורך לפרסם במגזר ועושות חשבון שהציבור החרדי ייחשף אליהן בכל מקרה, ללא כל קשר לפרסום פנימי.
גם אם מותג מסוים לא יפרסם במדיה ייעודית לחרדים והם ייחשפו אליו בשילוט חוצות ובפרסומים הכלליים, החברות הללו יהיו מוכרות וזכורות אבל לא נוצר חיבור אמיתי למגזר ובסופו של דבר, חוסר הפנייה הישירה ליד הקפה של הבוקר או במנוחת השבת, יכול לעמוד בעוכריהן…
הגיע הזמן שלכם לפרוץ אל התודעה החרדית ליהנות מהפוטנציאל העסקי המדהים הגלום בו, אתם צריכים את האנשים הנכונים שידעו להוביל אתכם מנקודה לנקודה ויעברו יחד אתכם את התהליך כדי שתהפכו לכח המוביל בשוק החרדי.
בואו נפגש לכוס קפה כשר למהדרין 🙂