מכל מלמדי השכלתי, מלקוחותי יותר מכולם

אסטרטגיה: כן, כן, אסטרטגיה היא הבסיס לכל פעולה פרסומית (או שיווקית או עסקית – בעצם, כל פעולה) ולעד היא תישאר כזו, אך משומה, רבים מסתפקים במסמך דל שמסתכם בהמלצה על פלטפורמות, שממילא כולם משתמשים בהם ול'ערכי מותג' שחוקים שכיף לבעלי המותג להתחבר אליהם, אך קשה להאמין להם. אז מה זו אסטרטגיה שיווקית? תכנית שנבנתה לאחר מחקר מעמיק על החברה או הארגון מבפנים ומבחוץ, הבנה אמיתית של פעילות החברה, הצרכן והרגלי הצריכה של הצרכן בתחום המסוים. האתגר באסטרטגיה הוא למצוא נקודת מבט שמבינה במדויק את מה שקורה מבפנים, אך עם זאת מסתכלת 'מבחוץ' ורואה את המותג או החברה כמות שהיא בעיני הצרכן. התהליך המרתק של אסטרטגיה שיווקית, האיר לנו טעויות נפוצות של מותגים / חברות / תאגידים, המאמר הזה מוקדש לעסקים שאוהבים לשפר את עצמם וללמוד מטעויות (של אחרים (

פילטרים

אנחנו כבר ב2021 ולכל אחד יש פרופיל או דף מקצועי ברשתות החברתיות, אנחנו מדברים הרבה על “תקשורת ישירה עם הלקוחות” ו”מועדון החברים שלנו” אבל בפועל, חוששים להישיר מבט ולשמוע את האמת שלפעמים לא קלה ומשתמשים בסיסמאות שלפעמים רק מזיקות..

לא תמיד זה נובע מאטימות או מחוסר נכונות לשמוע אמת, לפעמים פשוט שוקעים בשגרה, בבעיות היומיומיות, באתגרים ובפתרונות הישימים ולא מספיקים לשים דגש לבסיס מהותי בתקשורת מול הצרכן;

תוכנית אסטרטגית שתעזור לכם להקשיב – מה יש ללקוחות להגיד, לגזור תובנות ולבנות תכנית פעולה נכונה ומדויקת שתתקבל על לב הלקוחות.

תתפלאו לראות כמה טוב יוצא, כשחשופים לביקורת ולומדים מטעויות – מתחילים לקבל אהבה חזרה.

מיתוג מחדש

רבות דברנו על המיתוג החדש של שיאומי; 300,000$ הושקעו בשינוי מינורי של הלוגו… האם אתם חושבים שזה מה שיעשה שינוי מהותי במותג?

כן, כן מיתוג מחדש הוא חוויה אמיתית, לעשות make over ולראות במראה מותג שונה לחלוטין, האגו עולה, המותג נראה נחשק – אך במקרים רבים זה לא מספיק.. לא יעיל לשדרג לוגו או לעדכן סלוגן כשעומד בפנינו אתגר שיווקי.

אז אין באמת ברירה, אלא להיישיר מבט ולהבין מה הDNA של המותג ומה באמת יפתור את הקושי הנקודתי.

בין לקוחותינו, בית מלון מוכר שהיה כל סופ”ש בfull booking אך במהלך השבוע, ריק לחלוטין.. היו דיבורים על מיתוג מיוחד לאמצע שבוע, מסלולי חופשה מיוחדים עד שפצחנו את האתגר והבנו שלא תמיד כל דבר הוא כ”כ מורכב ועמוק;) כל מה שעשינו, זה להפוך את אמצע השבוע לחופשה ספונטנית של הדקה האחרונה, כשמרגישים צורך מיידי לקצת הפוגה והתרעננות.. והתפוסה? מלאה!

זה כן שחור על גבי לבן

השירות אצלכם – משו.. משו.., המקצוענות – ללא פשרות, חדשנות – תמיד בטופ, מחירים – נוחים לכל כיס, אבל מה לעשות שגם המתחרים שלכם אומרים את זה על עצמם?

אז שלב א: תחדדו לעצמכם – מה באמת הבידול שלכם? מה הערך שבולט באופן אבסולוטי? מה הכי חשוב ללקוחות ואתם לא מתפשרים עליו? שימו את הדגש על הערך המשמעותי שלכם. ועוד טיפ קטן, תחשבו יצירתי.

שלב ב: אחרי שיהיה ברור לכם מה המסר שלכם, מה היתרונות הבלעדיים שלכם ושאר היתרונות במוצרים או בשירותים שאתם מספקים, וודאו שהמסרים ברורים בכל ההיררכיה הארגונית החל מההנהלה, צוות השיווק והפיתוח והכי חשוב – צוות המכירות. רק אם לכולכם ברור מה הייחוד שלכם זה יהיה ברור גם ללקוחות.

בהלת הלידים

בעסק גדול – זו הוראה מלמעלה, בעסק בינוני – אנשי השיווק רוצים להוכיח את עצמם כאן ועכשיו, בעסק קטן – זו דרישה של החשב / רואה חשבון והאמת, שלא משנה מה הן הסיבות, זה לא נכון להשקיע את כל המשאבים והתקציב למשפך לידים ומכירות.

זה פוגע בכולם, יוצר כאוס בין המחלקות, מתחים וחוסר אימון, הלקוחות לא מרגישים שהעסק מתחשב בהם ובצרכים שלהם ואף אחד לא חושב מה הוא יעשה מחר..

לצורך הדוגמא, אפשר להסתכל על שוק הסלולאר – עד המהפכה בשוק הסלולר, כל חברה ניסתה לכבוש את לב הצרכן עם קליטה מורחבת, שירות אמיתי ועוד והלקוחות נשארו נאמנים, המליצו לחברים והתחברו לחברות ספציפיות כדי ליהנות מאיכות שיחה.

עם הרפורמה שפתחה את השוק, הפכה התחרות למכרז מחירים כשכל אחד מציע חבילה משתלמת יותר. ומה קרה? הלקוחות הרגישו שהם רק נקודה מתוך מערך מכירות אגרסיבי ופשוט חתכו…

פעמים רבות, אנחנו פוגשים לקוחות כאלו בתחום הנד”לן – מגיע לקוח עם פרוייקט גדול, הפרוייקט כבר בשיווק שנה-שנתיים ואפילו יותר והוא עדיין לא הצליח לפרוץ עם השיווק, הזמן אוזל, הבניה יוצאת לפועל ואין עדיין מספיק עסקאות כדי שהפרויקט יצא כלכלי. בכל הפעמים שהגיע אלינו לקוח כזה, כשישבנו על האסטרטגיה זהינו דפוס פעולה חוזר על עצמו ‘כיבוי שריפות’, יוצאים בקמפיין עם מודעה נקודתית שמביאה כמה לידים, אבל לא מייצרים לפרויקט באמת בידול מהותי שמבדל אותו משאר הפרויקטים. אנחנו פוגשים לקוח מתוסכל, חסר אונים ובלי אוויר לנשימה להתחיל תהליך מאפס, עם מחלקת שיווק שמזיעה ולא מצליחה להביא תוצאות.

הכוונה נכונה, חיבור לאנשי מקצוע המחוברים לקהל היעד, פיצוח הבשורה הפרסומית ותהליך עקבי מאפס – מבטיחים למותג /לחברה שלכם את הדרך הארוכה והקצרה לשיווק מוצלח.

המפגש בין הצרכן למוצר

אנחנו רגילים לחשוב על תועלת המוצר, איכותו ומראהו בחדר הבקרה שלנו – אך מה קורה בנקודת המכירה, מה החוויה של הלקוח? במיוחד כשמדבור במוצרים שנמכרים ברשתות כל בו / בסופר מרקט או כל רשת חנויות שאינה מזוהה ישירות עם המותג.

חשוב ומומלץ, לבצע ‘ביקורים סמויים’ בחנויות, לבדוק את המידוף – היכן ממוקדמים המוצרים? כיצד הם מוצגים? ומה המחיר לצרכן.

זכרו, לא משנה כמה המוצר שלכם יהיה טוב, אם הוא בלתי נגיש – הוא לא יצליח.

אמנם דברנו כאן על מיקום מדף, אך הנקודה הזו חשוב גם ביישויות מקבילות, כמו בדיגיטל – איך נראה האתר / הדף העסקי שלכם? כמה תוצאות צריך לעבור כדי להגיע אליכם? בדיוק כמו שיש תעדוף מדפים בסופר, גם מנוע החיפוש של גוגל מתעדף תוצאות לפי איכות האתר מה שנקרא במילים מקצועיות ‘חווית משתמש’

אנחנו מקפידים לתת ללקוחות שלנו, אפיון UI-UX לחווית משתמש מלאה ושירותי קידום SEO מקצועי, שמאפשרים להם לשמור על דירוג גבוה וליהנות מעוד ועוד מכירות.

הלקוחות

המושג בניית ‘פרסונות’ משתמשים מוכר יותר בתחום ההייטק – אפיון המשתמשים במוצר, אך זו טכניקה מצוינת גם לתחום השיווק כשבפועל, מעט מאד עסקים מיישמים אותה….

הלקוח הטוב ביותר הוא לקוח מרוצה, שחוזר לעוד רכישות והזמנות ואף ממליץ עליכם לחברים.

בפועל, לא כל הלקוחות המרוצים חוזרים ולא כולם ממליצים.

מדוע זה קורה? ממגוון סיבות, שעל חלק מהן יש לכם שליטה.

לפעמים מגלים במהלך מחקר לקוחות שהלקוחות פשוט “שוכחים” אתכם (בכל זאת, עברו שנתיים מאז שהשירות בוצע), ולפעמים הם תופסים אתכם כספקים של שירות מסוג אחד בלבד, שאותו הם רכשו מכם בפועל, ולא מודעים לשאר השירותים שלכם.

מגע מתמיד עם לקוחות גם משאיר אתכם בתודעה שלהם וגם מבהיר להם שאתם עושים מגוון דברים.

כשאתם בונים ‘פרסונות’ משתמשים, אתם לומדים את הלקוחות לעומק ויודעים כיצד נכון להציע את המוצר / השירותים שלכם שוב ושוב.

אה, ולהגיד “אנחנו פונים לכולם” זו הטעות הראשונה…

 

אין כמו סיכומים.. אחרי ישיבת צוות, אחרי קמפיין, אחרי משוב עם לקוחות – תמיד תרכזו לעצמכם נקודות ושימו דגש על מה שחשוב.. אז לסיכום – אסטרטגיה היא כלי חשוב כדי להשיג מטרות, רק תתייחסו אליה ברצינות כדי באמת תגשימו יעדים.

element-_-05-
משרד דיגטל שמקפיץ את העסק שלך
דילוג לתוכן