חמישים גוונים של שחור

פתח לעשור חדש עם המגזר השחור בישראל (אגב, הוא צבעוני הרבה יותר ממה שנראה מבחוץ.. )
המגזר החרדי מרתק עם אוכלוסייה בצמיחה מתמדת המהווה נתח משמעותי בכח הקניה הישראלי. ניתן לראות גם מדברי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בוועידה הכלכלית של החברה החרדית בישראל: "ההתפתחויות הדמוגרפיות הופכות את החברה החרדית לגורם משמעותי לעתיד הכלכלי של ישראל. צריך להכיר בכך וחשוב להתכונן לכך כבר עכשיו. התהליך שעלינו להניע כעת מחייב התגייסות של כלל הגורמים כדי שבעוד כמה עשורים נראה ממנו תוצאות חיוביות." 2030, קרוב משנדמה לנו, והשינויים החלים בחברה הישראלית, משפיעים וישפיעו על כולנו.. זה הזמן שלכם, מנהלי שיווק להבטיח פלח שוק דומיננטי ואיכותי למוצר שלכם.

"אין קיצור דרך לשום מקום ששווה להגיע אליו" (בוורלי סילס)

בשנת 2020 המהפכה הדיגיטלית לקראת סיומה ובשוק כל כך דינאמי ונפיץ, החברות והתאגידים מתחילים לפנות לשווקים נוספים בהם קיים כח קניה חזק, משמעותי ונאמן.
המגזר החרדי כמליון איש, הינו כח קניה חזק ומשמעותי בישראל. המשפחה החרדית ברוכה בילדים וסל הקניות המשפחתי גדול משמעותית. עם זאת, לצרכן החרדי קודים, ערכים וערוצי השפעה שונים משמעותית מהצרכן במגזר הכללי.
הצרכן החרדי הוא צרכן נאמן וחכם שיודע להשקיע במוצרי איכות ומאמין בערכי המוצר. וככזה, יש לפנות אליו בצורה ממוקדת ובהתאם למפת הצרכים והאינטרסים של הגורמים והקהילות השונות הפועלות בתוכו, לעצב סיפור ייחודי וקליט המותאם למאפייניו הייחודיים של כל קהל מטרה ולפעול ביצירתיות, בחדשנות ובאפקטיביות בכל ערוצי ההשפעה הרלוונטיים לצרכן החרדי.

"שאיפת השיווק היא לדעת ולהבין את הצרכן טוב כל כך, כך שהמוצר או השירות יותאם עבורו ויימכר מעצמו" (פיטר דרוקר)

האתגר המשמעותי העומד בפני מנהלי השיווק, הוא הבנה אמיתית ועמוקה של צרכי המגזר, הפניה המותגית, ערכי המוצר או ההצעה המוצרית צריכה לפגוש במדויק את צרכי המגזר. גם חברות קטנות, שיבחרו להתקדם עם בעלי מקצוע המכירים את המגזר החרדי לעומק, יוכלו לייתר את המותגים הגדולים ולהוביל בשוק דומיננטי ומשמעותי כל כך בישראל.

מהם מאפייני הצריכה הייחודיים של המשפחה החרדית?

משפחה:

המשפחה החרדית ברוכת ילדים ומשתכרת בממוצע נמוך ביחס למשפחה לא חרדית.

איך זה נוגע למוצר שלכם? מוצרים באריזה משפחתית (כמו שהאמריקאים אוהבים..) מבוקשים מאד במגזר החרדי, מארזי מוצרים (בעיקר חטיפים) משפחתיים ובעצם.. כל מה שינגיש את המוצר שלכם למשפחה המורחבת (כן, גם מוצר איכותי שיוכל לשמש יותר מילד אחד, זו הנגשה..) ולרוב גם המחיר למארזים משפחתיים אטרקטיבי יותר, דבר שמהווה שיקול בעת הרכישה.

דת:

סל הקניות החרדי, נע סביב מעגל השנה, חרדים רוכשים מוצרי פרימיום לשבתות ולחגים ואירועים משפחתיים, הופכים את המטבח הביתי למתחם קולינרי עשיר ומפותח, משקיעים ומתלבשים במיטב המחלצות ומתחדשים עם צעצועים ומתנות לכל המשפחה..

בתחומים שונים, גם הכשרות משחקת תפקיד משמעותי בנכונות של המשפחה החרדית להשקיע במוצר (אצל חרדים, הגיוני לחלוטין שמוצר בכשרות בד”ץ יהיה יקר יותר..)

תרבות:

התרבות החרדית היא פסיפס מרתק של חיי משפחה וקהילה, של חגים ושמחות. ההרגלים השונים מהווים שפע הזדמנויות למותגים גדולים וקטנים למצוא נישה ייחודית ולצמוח משמעותית

לסיכום, ההבדלים המשמעותיים בין המגזרים, יכולים להוות קרש קפיצה משמעותי למותג שלך, בתנאי שתדע לבחור את הפרטנרים הנכונים, שחיים במגזר ויודעים לחבר בין הערך של המוצר, לתועלת שקהל היעד החרדי יפיק ממנו. ואתם? פשוט תיהנו מציבור ענק, נאמן ואיכותי שרוכש חכם ומצביע ברגליים.

huts

"אל תלכו להיכן שהדרך מובילה, לכו היכן שאין דרך, ותשאירו עקבות" (ראלף וולדו אמרסון)

התאגידים שינצלו את העידן החדש, שישתמשו בפלטפורמות הנכונות יהנו מנתח שוק רחב וירוויחו עוד מליון לקוחות נאמנים לאורך שנים. ‘מילר פוינט’, חברת הפרסום והאסטרטגיה למגזר החרדית, מעניקה ליווי OSS לארגונים ומותגים המעוניינים להרחיב את מעגל לקוחותיהם בעוד כמיליון לקוחות נאמנים.
“כל מה שאי פעם רציתם נמצא בצדו השני של הפחד” (ג’ורג’ אדאיר)בעזרת חדשנות, מקצועיות, היכרות עמוקה עם המגזר ופרפקציוניזם, ‘מילר פוינט’ מובילה בבטחה חברות, מוצרים, ארגונים ועסקים ממטרה למטרה ומיעד ליעד.

לקוחות ‘מילר פוינט’ נהנים מליווי שוטף והכוונה בשיווק ופרסום בעולם החרדי. מפרסום 360 ממשקי מותג-צרכן באופן קריאייטיבי ויצירתי, ממהלכים ממוקדים שמשאירים רושם ויוצרים חיבור למותג, מפעילויות דיגיטל חדשניות ומיחסי ציבור וקשרי קהילה במגזר החרדי.

“פעולה היא המפתח הבסיסי לכל הצלחה.” (פבלו פיקאסו)

key

הצוות ב’מילר פוינט’ מורכב מפרסומאים מבריקים שאוהבים לעבוד קשה, כולם נולדו בתוך המגזר ומגיעים מקהילות שונות ויוצרים יחד פסיפס אנושי מפתיע ובועט של המגזר החרדי. כולם יחד יוצרים מסביב לשעון ותורמים כל אחד מכליו, ליצירת קמפיינים מגוונים ופעילויות קד”מ ייחודיות המדוברות לאורך זמן ומחברות בין הצרכן החרדי הממוקד לבין המותג שלך.

ההיכרות עם כל הפלטפורמות החדשות והוותיקות במגזר החרדי, שליטה מלאה בכלי הפרסום האפקטיביים באופליין ובאונליין, יצירתיות, חדשנות ותעוזה יביאו לך עוד מליון לקוחות.

“לך על זה עכשיו. העתיד לא מובטח לאף אחד.” (וויין דייר)
כל כך פשוט, תשאירו פרטים ונקבע פגישה על כוס קפה כשר. יהיה מרתק, משתלם ומעשיר (תרתי משמע)

  1. אימייל מרקטינג ואוטומציות

במגזר החרדי, גם הקהילות השמורות יותר שאינן גולשות באינטרנט באופן שוטף, מחזיקות בדוא”ל לצרכים שונים (ישנן אפשרויות סינון של ‘מייל בלבד’ ללא אינטרנט כלל)

במגזר הכללי, הערכות הן שבדיקת דוא”ל היא הפעולה שאנשים מבצעים הכי הרבה כשהם באינטרנט, מה שהופך אימייל מרקטינג לכלי הכרחי עבור כל מותג (ואדרבה במגזר החרדי)

האתגר המשמעותי ב2020 הוא לשמור על אינטראקציה גם במייל מבלי להפוך ל’ספאם’ ע”י יצירת אינטראקטיביות, הנעה לפעולה, הטבות למנויים לדוא”ל ואוטומציה. חברות ממשיכות לצבור יותר ויותר מידע רלוונטי על משתמשים ופילוח אוטומטי חכם יותר יביא לעלייה בביצועים והתאמה אישית של תכנים.

  1. מגמות במדיה החברתית

גם במגזר החרדי, כבר אי אפשר להפריד בין שיווק בדיגיטל לשיווק במדיה החברתית. עם זאת, המצב במדיה החברתית רחוק מלהיות סטטי. הפלטפורמות משתנות ללא הרף כדי לייצר חווית משתמש גדולה ואינטנסיבית יותר. לדוגמא, במאי האחרון הכריז מארק צוקרברג על ‘סוף עידן הלייקים’ כדי לעודד את המשתמשים לייצר תוכן בעל ערך מוסף ולא רק לרדוף אחר תהילת העוקבים.

כל השינויים משפיעים על האופן שבו משתמשים מגיבים לשיווק במדיה החברתית. האתגר העיקרי שעומד בפנינו הוא לחושב מעבר ללייק או לשיתוף ולבנות קהילות, מגמה שתצבור תאוצה בשנה הקרובה. (יש הרבה מותגים שיש להם קהל עוקבים גדול, אבל כשבוחנים את רמת האינגייג’מנט [מעורבות] בפוסטים עצמם מגלים תוצאות מאכזבות)

אתם בוודאי שואלים, איך זוכרים לרמת מעורבות גבוהה?

המטרה היא ליצור תוכן שמעודד את הקהל שלכם לדבר עליו אתכם ואולי חשוב יותר, עם משתמשים נוספים (כך בעצם בונים קהילה סביב המותג). תוכן מסוג כזה לא רק מחבר אנשים למותג שלכם, אלא מביא עוד לקוחות ומוסיף אלמנט אישי ואנושי לתהליך המיתוג. יתרון נוסף לקהילות במדיה החברתית הוא שהן עוזרות לשיווק “אאא” (אישה אחת אמרה = הפלטפורמה השיווקית החזקה ביותר במגזר החרדי – המלצות מחברים..)

  1. גוגל ו-SEO

השינוי המשמעותי והחשוב ביותר הוא המעבר לחיפושים קוליים. הנתונים מצביעים על כך ש 50% מכלל החיפושים בשנת 2020 יהיו חיפושים קוליים. המשמעות: להופיע בעמוד הראשון של גוגל זה לא תמיד מספיק, כי הגולש מקבל תוצאה אחת בלבד שלרוב מופיעה באחת משלוש התוצאות הראשונות שגוגל מוצא.

SEO, תמיד היה כלי משמעותי בפרסום באינטרנט, עם השינוי המשמעותי בהרגלי הגלישה הוא הופך להיות דומיננטי ומאתגר יותר ויותר, אז איך תגדילו את הסיכויים להיות התשובה שהלקוח שלכם מקבל? לפני הכל, נסו לחשוב איזה שאלות הוא עשוי לשאול ואיך הן מנוסחות. ענו על השאלה בתמציתיות. אורך הפסקה הממוצע בקטע מובלט הוא 40-60 מילים. הקפידו לכלול את מילות המפתח ותדייקו אותן.
דרך טובה לשדרג את המיקום שלכם בגוגל הוא השקעה נכונה במיתוג. מותג טוב הוא כזה שמופיע בכמה שיותר פלטפורמות: בלוג, פודקאסט, רשתות חברתיות, עם עדיפות לכמה שיותר לינקים פנימיים למותג עצמו והכי חשוב: הימנעות מביקורות שליליות.

element-_-05-
משרד דיגטל שמקפיץ את העסק שלך
דילוג לתוכן