את הפרסום ברשתות החברתיות אפשר לצמצם ל2 מילים: מותג ומסר
אמממא.. השינוי שהחל ברשתות החברתיות שינה את ההרגלים של האנושות כולה, בכל התחנות בחיים, אז הגיע השלב לאמץ את החשיבה הזו גם בשאר הפלטפורמות!
במאמר הזה, נסקור את ערכי היסוד של קמפיינים מוצלחים בדיגיטל ונדבר איך ניתן לאמץ אותם גם לעולמות נוספים.
מותג ומסר
אתם גוללים בפיד ומופיעה מודעה ממומנת? רגע לפני שהרמזור עובר לירוק, אתם רואים את הבלבורד באיילון? עברתם על הכותרות בעיתון והעין קפצה לרגע על מודעת פרסום?
3 שניות. זה כל הזמן שהעין מקדישה כדי להחליט האם התוכן / המודעה / הסרטון הזה מעניין אותה או לעבור הלאה…
כמפרסמים, על מה אנחנו חולמים? על אהבה ממבט ראשון :
- תציגו את עצמכם – שלבו את המותג שלכם באופן ברור ובולט ואם זה סרטון, כבר בתחילתו, חשוב לזכור שמיתוג זה 'רק לוגו' הקפידו להשתמש בכמה שיותר אלמנטים מזהים (פונט, צבע, אסתטיקה, סגנון השיח)
- תבהירו את המסר של הפרסום באופן ישיר ולא מתחכם, כך שהוא יועבר גם אם לא התעכבו עליו ארוכות…והקפידו להעביר את המידע החשוב באופן קליט ללא מילים וללא סאונד (סמלים / גרפיקה / משפטים קצרים וכדו')
איך עושים את זה?
תהיו ברורים מהו היתרון שלכם, הובילו שיח עם מסר אחיד שמתמקד סביב המוצר והיתרון שלכם ואל תשכחו ליצור בידוד חזותי למותג.
בקמפיין הרישום ליום הפתוח ללימודי תואר שני באוניברסיטה העברית היה לנו לו"ז קצר, תקציב מוגבל ויעדים שאפתניים, והחלטנו לשלב את המסר והמותג ליישות אחת שמעצימה ומחזקת אחת את השניה "המקום הראשון לתואר שני" כך הצלחנו להגיע לקהל ממוקד ולהניע אותו לפעולה בזריזות.
תקשורת חזותית
פרסום טוב משתמש בכמה שיותר חושים כדי ליצור גירוי ועניין בעוד החוש הדומיננטי הוא חוש הראיה: הארט, הצבעים והקומפוזיציה הם חלק מהותי מהצלחת הפרסום.
- ארט, במיוחד בדיטיילס הקטנים – חשוב לזכור, גם בפרסומת שמשתמשת בעוד חושים כמו סרטוני וידיאו עם קריינות / מוזיקה, כי הגרפיקה היא החלק המשמעותי והבולט ביותר ונצלו כל הזדמנות להשתמש בכלי העיצוב כדי להדגיש את המסר
אייקונים, מילים קצרות וממוקדות ואינפוגרפיקה הם כלים מעולים להבליט את האיכויות של המוצר
- הקשרים, אסוציאציות – אל תסמכו על האינטליגנציה של האנשים, תסמכו רק על עצמכם! הכניסו את האנשים פנימה במהירות והקפידו להעביר את המסר באופן ברור והניעו לפעולה בלי התחכמויות
- צרו סיפור: השתדלו להפוך את הפרסום למעניין באמצעות ידוענים / סיפור אטרקטיבי שמדבר לקהל היעד / פעילות ממוקדת
בקמפיין התרמה שעשינו לבית חב"ד בשכונת רמות, דבר ראשון יצרנו סדר במכלול הפעילות שלהם, הפכנו אותם למסר אחיד עם סיפור ברור ויצרנו לכל תחום נראות ברורה ובולטת ומעל הכל הפשטנו את ההנעה לפעולה ויצרנו תמריצים כדי להצליח לכבוש את היעד
הסיפור
כולם מספרים סיפור, או לכל הפחות מנסים – איך תהפכו את הסיפור שלכם למיוחד, קליט, אהוב וזכור?
הכלל העיקרי הוא "צאו מהקופסא" נסו לשחק עם הסיפור שלכם במגוון דרכים חלופיות
- התחילו עם הסוף. הפכו את הסיפור שלכם כדי להגיש את המסר מהר יותר. ואולי אפילו תנסו להתחיל עם הנקודה המרכזית?
- זכרו, הסיפור אינו העיקר כי אם המסר, בדקו האם המסר עובר טוב גם בלי לספר סיפור שלם, לעיתים קרובות מספיקים אזכורים קטנים כדי שהקהל ישלים את הסיפור ויתחבר למסר.
- תנסו להוסיף פאנץ' לסיפור – חשבו על סוף אחר עם טוויסט, צרו 'חור בעלילה' ותנו לצופים להשלים, זכרו שכשאתם יוצרים עניין, אתם הופכים את הפרסומת לקליטה יותר.
# צרו קצב או "פעימות לב". יצירת קצב ויזואלי או חזרתיות יכולה לתת לסרטון שלכם אפקט ממכר.
הסיפור בקמפיין של 'נועם1' הוא 'השבת' (עונג שבת, שמירת שבת, משפחתיות ועוד) כדי ליצור באזז החלטנו לצמצם את הסיפור ככל הניתן ולאפשר לקהל היעד להשלים אותו לבד, הלכנו על קופי חד המרכז את כל הסיפור ב2 מילים – "פתוח בשבת" והשיח היה מטורף….
לסיכום, תזכרו תמיד ששינויים קטנים מובילים להשפעה קטנה, ושינויים גדולים מובילים לתוצאה והשפעה גדולה יותר, באמצעות שימוש בכמה כללים וכלים פשוטים, הדבר לגמרי אפשרי. בהשקעה לא גדולה עם המון קריאייטיביות – תוכלו לעוף רחוק עם המסר שלכם.